Nalaganje

Aktualno in zanimivo

ZAUPANJE - temelj uspeha vaše organizacije ali tima

| 28. november 2017
teambuilding akademija trust 598547434
Podjetja se v modernem poslovnem okolju vedno bolj spoprijemajo z nizko zavzetostjo sodelavcev. Preizkušajo različne načine postavljanja pravih izzivov in opolnomočenja svojih zaposlenih. Študije namreč jasno kažejo, da visoko zavzetost definirajo močna povezava s sodelavci, poistovetenje z delom, občutek pomembnega doprinosa in možnost konstantnega osebnega razvoja.

Kultura podjetja, usmerjena v ljudi, je torej dobra za organizacijo, saj povečuje zavzetost in s tem učinkovitost. Podjetja pogosto poskušajo graditi svojo kulturo in zadovoljstvo zaposlenih s hitrimi “ad hoc” rešitvami in nagradami. Kljub dokazom, da se zadovoljstva pri delu ne da kupiti, poskušajo zadržati dobre zaposlene s tako imenovanimi “zlatimi lisicami” (visokim plačilom in nagradami). Ti pristopi na kratek rok sicer lahko delujejo, nimajo pa nikakršnega trajnega vpliva na uspešnost ali zadrževanje pravih talentov.

Pomembne in dolgoročne pozitivne vplive s seboj prinese gradnja kulture zaupanja.

Zaposleni v organizacijah z visoko stopnjo zaupanja so bolj produktivni, imajo več energije pri delu, bolje sodelujejo drug z drugim in ne razmišljajo o odhodu iz podjetja. Pozitivni učinki takšnega delovnega okolja pa so tudi nižji nivo stresa, večje zadovoljstvo v življenju in, z vsem tem povezana, večja učinkovitost.

“Kriza zaupanja”

Živimo v času, ko je zaupanje v različne sektorje družbe vedno nižje. Glede na raziskavo Edelman Trust Barometer je na globalnem nivoju zaupanje v poslovne institucije, medije, vlade in nevladne organizacije nižje od 50 %. Torej več kot polovica ljudi ne zaupa, da bodo te institucije “delovale tako, kot je prav”. Kriza zaupanja gre še globlje, saj študije kažejo, da ljudje težko zaupajo ostalim ljudem. Le 34 % prebivalcev ZDA zaupa drugim. Še nižji odstotek je, le 29 %, je v Veliki Britaniji. V Skandinaviji in na Nizozemskem pa ostalim zaupa več kot 60 % ljudi.
Kultura nizkega zaupanja se prenaša tudi v poslovna okolja.

Raziskave v podjetjih so pokazale:
le 51 % zaposlenih kaže zaupanje do ljudi na visokih vodstvenih položajih,
le 36 % zaposlenih verjame, da njihovi vodje delujejo iskreno in z integriteto.

Ti podatki kažejo dokaj zaskrbljujočo sliko in tega se zavedajo tudi vodje v organizacijah. Glede na  globalno raziskavo PwC (2016) se 55 % direktorjev zaveda, da je pomanjkanje zaupanja lahko velika ovira za rast njihovih organizacij. Mnogi namreč ne storijo pravih korakov za povečanje stopnje zaupanja.

Izkazalo se je, da pomanjkanje zaupanja vpliva na vse vidike poslovanja organizacij. Nizka stopnja zaupanja v podjetje, tim ali vodjo, vodi v nezadovoljstvo zaposlenih in slabe poslovne rezultate.

Zaupanje je postalo ključna valuta v modernem poslovanju in delovanju organizacij.

Zaposleni v organizacijah z visoko stopnjo zaupanja, v primerjavi s tistimi z nizko kažejo: 74 % manj stresa, 106 % več energije pri delu, 50 % večjo produktivnost, 13 % manj bolniških odsotnosti, 76 % večjo zavzetost, 26 % večjo zadovoljstvo v svojem življenju in 40 % manj izgorevanja. 

Z rastjo zaupanja raste tudi uspešnost podjetja.

David Šturm, Teambuilding akademija


Copyright © 2015 TBA d.o.o.