Nalaganje

Aktualno in zanimivo

Revija Direktor: 5 preprostih korakov za izgradnjo zaupanja v poslovnem svetu

| 16. maj 2018

Brez naslova


5 preprostih korakov za izgradnjo zaupanja v poslovnem svetu

Zaupanje je lepilo v mozaiku timskega dela.

Zaupanje med sodelavci je osnova brez katere pravega timskega dela ne mora biti. Ko je nivo zaupanja v timu dovolj visok, lahko v timu potekajo konstruktivni vsebinski konflikti. Neobremenjeno soočenje različnih idej in pogledov je možno le, če zaupaš, da sodelavec želi le najboljše za tim. Odprt dialog omogoča razumevanje in osebno strinjanje s sprejetimi odločitvami ter cilji tima. To sproži predanost skupnim ciljem, ki je lahko brez zaupanja le navidezno strinjanje brez podpore v dejanjih. Z vzpostavljenim zaupanjem, konstruktivnimi konflikti in predanostjo je mogoča tudi odgovornost in odkrita dobronamerna povratna informacija, kadar posamezni člani ne dosežejo dogovorjenih standardov dela ali vedenja. Vse to pa pripelje do najvišjega nivoja timskega dela, ko je skupen rezultat pomembnejši od osebnega uspeha. Ko se ekipa strastno pogovarja o temah, ki so relevantne za njihov poslovni uspeh, stoji za odločitvami in se ne boji odkrite povratne informacije in soočenja s težkimi temami, saj je pri vseh skupen uspeh na prvem mestu. Ta ideal timskega dela prinese najboljše rezultate za tim in posameznika ter posledično za podjetje. Začne pa se z zaupanjem med sodelavci.

Za vzpostavitev zaupanja med sodelavci je nujna vzpostavitev dobrih osebnih odnosov. Pogosto zmotno mislimo, da zaupanje izvira iz zaupanja v kompetence in znanje posameznika. Zveni logično, a zaupanje je izrazito emocionalno. Simon Sinek podaja lep primer neracionalnega zaupanja: “Komu bi zaupali varstvo svojih otrok, ko partnerko peljete na romantično večerjo? 15 letnici iz vaše ulice ali priznanemu pedagogu z odličnim življenjepisom iz druge države? Logična izbira bi bil pedagog. A večina bi se nas odločila za dekle z naše ulice, saj jo poznamo. Z njo imamo več izkušenj in bolj razvit osebni odnos.” Zaupanje izvira iz globine poznavanja osebe, karakternih lastnosti, vrednot. Izvira iz vzajemnega poznavanja in sprejemanja. Na delovnem mestu se zaupanje razvije enako kot v zasebnem življenju. Kako?

1.       Dovolimo si biti ranljivi

Ranljivost je ključna za vzpostavitev zaupanja. Sodelavcem moramo biti pripravljeni razkriti tudi naše napake in jim dovoliti pogled v naš intimni svet. Ena od aktivnosti, ki jih lahko izpeljemo s timom je kratka osebna predstavitev, kjer vsak član predstavi svoje otroštvo in odgovori na 5 vprašanj: 1) Kje sem odraščal? 2) Koliko je bilo otrok v družini? 3) Kaj sem najraje počel? 4) Kaj je bil moj največji izziv? 5) Kako sem si prvič zaslužil denar?

 

1.       Delimo skupne vrednote

Kadar imamo s sodelavci skupne vrednote, jim hitreje in lažje zaupamo, tudi če jih ne poznamo dovolj dobro. Tukaj lahko veliko pripomorejo dobro definirane vrednote podjetja, ki so tudi vodilo za zaposlovanje in temu prilagojeni kadrovski procesi. Veliko sodobnih podjetij (npr. Zappos, Google) daje velik poudarek na vrednote pri iskanju kadrov. Po prestani preskusni dobi so vrednote tako pogosto eden ključnih elementov o odločitvi o podaljšanju pogodbe.

 

2.       Imamo skupen namen

Nekatere dobre poslovne prakse spodbujajo zaupanje med sodelavci. Eden takih je jasen skupen namen, ki je vsem pred očmi. V nekaterih timih je to enostavno – gasilka enota v akciji ima jasen namen, ki zelo hitro poveže člane tima. V poslovnem segmentu pa je potrebno namen aktivno komunicirati in iskati zaposlene, katerih namen je skladen z namenom podjetja. »I want to put a ding in the universe.« je v 80tih rekel Steve Jobs in za seboj potegnil enako misleče zaposlene in stranke. Kadar vemo, da ima naš sodelavec enak namen kot mi, se mu lažje odpremo in zaupamo, da želiva isto.

 

3.       Imamo pogosto odprto povratno informacijo

Konstruktivna povratna informacija z namenom osebnega razvoja je bogat polog na račun zaupanja med sodelavci. Pomembno pa je, da je ta pristna in podana v varnem okolju.

 

4.       Vzemimo si čas za klepet

Pogovor o sicer poslovno trivialnih osebnih stvareh ob kavi ali pri kosilu lahko veliko pripomore k poznavanju sodelavcev in gradnji dobrega medosebnega odnosa. Ali veste, koliko otrok imajo vaši sodelavci, kaj jih motivira, kaj jih najbolj skrbi in kako si napolnijo baterije? Povabite jih na kavo!

 

Dr. Luka Jan

Programski direktor

TBA d.o.o.

 


Copyright © 2015 TBA d.o.o.