Ženska z odprtimi rokami sprejema svet

Moč hvaležnosti na delovnem mestu

V hitrem delovnem okolju, ki temelji na doseganju rokov in preseganju samega sebe, pogosto zmanjka prostora za izkazovanje hvaležnosti. Ta enostavna praksa ne izboljša le delovne klime v organizaciji, ampak tudi produktivnost in povezanost zaposlenih.

Beseda ”hvala” ima veliko moč. Moderno delovno okolje nas priganja, da bi dosegli roke, dosegli več, opravili več, bili več. V takem tekmovalnem vzdušju pogosto zmanjka prostora še za hvaležnost, kar je precej kratkovidno. Raziskave so namreč pokazale, da je izražanje hvaležnosti ključno za ohranjanje angažiranosti, produktivnosti in zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu. Če povemo drugače: tudi če si želimo doseči več, opraviti več in biti več, bomo do tega najhitreje prišli, če se počutimo cenjene in spoštovane za svoj trud. Občutek, da je naš prispevek cenjen, nas namreč motivira, da na delovnem mestu damo vse od sebe.  

Vsak izkaz hvaležnosti, sploh če pride s strani vodij, prispeva k ustvarjanju kulture, v kateri se zaposleni počutijo vredne, njihovo delo pa cenjeno. Izkazovanje hvaležnosti torej ni le prijazna gesta; je pravo strateško orodje, ki lahko pomaga okrepiti timsko moralo in spodbuditi tako produktivnost kot kreativnost v timu. Kako začeti izkazovati hvaležnost v svoji organizaciji? Tule je nekaj prvih korakov, ki vam lahko pomagajo pri delitvi prvih pohval.  

1.        Bodite specifični. ”Hvala za vse, kar delaš” se hitro sliši generično in plehko. Raje izpostavite posebne dosežke ali posameznikove lastnosti, ki jih cenite. ”Všeč mi je tvoja spretnost v delu z novimi strankami in občudujem tvoje sposobnosti javnega nastopanja” pa je že pohvala, ki bo ustreznemu prejemniku zaigrala na srce. Mnogi bodo takšne vrste premišljeno pohvalo cenili in jo še dolgo nosili s seboj.

2.        Bodite dovolj redni. Mnogi verjamejo, da s pohvalami ne smejo pretiravati. Sicer je res, da stalno pihanje na dušo zelo hitro izpade neiskreno, a v strahu pred tem, da bi izpadli plitko ali manipulativno, mnogi s pohvalo čakajo veliko predolgo. Ni treba čakati na letna poročila o uspešnosti  - če sproti opazite nekaj, kar vam je všeč, to izpostavite.

3.        Bodite iskreni. Pohvalite tisto, kar res cenite; če se čutite dolžni nekoga pohvaliti, boste zelo verjetno izpadli neiskreno, kar bodo zaposleni opazili. Če v trenutku ne najdete stvari, ki bi vam bila všeč, raje počakajte s pohvalo.

4.        Javna in zasebna pohvala sta precej drugačni. Javna pohvala ima v očeh mnogih večjo težo od zasebne. Čeprav je res, da je velike dosežke dobro izpostaviti na sestankih ekipe ali po internih komunikacijskih kanalih, je tudi zasebna pohvala lahko neverjetno močna. Če izražate hvaležnost za osebnostno lastnost ali značilnost vedenja, je pohvala v zasebnem okolju lahko neverjetno močna; sploh če jo izrazi nadrejeni.

5.        Pokažite, ne samo povejte. Same besede hitro delujejo prazno, če za njimi ni dejanj, ki kažejo v isto smer. Priložnost za razvoj, fleksibilnost glede delovnega časa ali vrhunski in sprošen doživljajski team building dogodek, kot so Parenzana, Štiri esence ali pa Od grozdja do vina – če bi radi pohvalili celo ekipo, boste to najlažje pokazali z dejanji.  

 

Izražanje hvaležnosti se hitro začne odražati v angažiranosti, produktivnosti in splošnem vzdušju v organizaciji.  Če želite preoblikovati vašo delovno kulturo in okolje, se torej splača začeti bolj pogosto uporabljati besedo ”hvala”. Pa naj bo to spontana pohvala, opažanje in priznanje trdega dela ali pa odličen team building dogodek za ekipo, ki si je s svojim delom res zaslužila veliko pohvalo.  

Nasveti o ustvarjanju pravih timov

Novosti na področju aktivnosti, timskih del in izobraževanj

Sodelavci se neformalno družijo

Moč neformalnih druženj  

Ljudje na team buildingu gradijo zaupanje

Pet stvari, ki jih lahko naredite za povečanje zaupanja med zaposlenimi

Ženska z odprtimi rokami sprejema svet

Moč hvaležnosti na delovnem mestu

V bazo znanja

Ustvarjamo rešitve za vaš tim

Predani smo k razvijanju inovativnih timskih programov, ki pomagajo k rasti ekipe in podjetja.

 

TBA mesečnik

Vabimo vas, da spremljate naš mesečnik TBA Komunikator, v katerem pišemo o trendih in inovacijah v teambuildingu ter vas obveščamo o dogajanjih v TBA.