Purpose loading

Najti svoj namen

10 min

Če res najdemo svoj pravi namen in je naše delo del tega namena, potem nam služba ne bo odžirala življenja, pač pa bo to del našega življenje. Ne govorimo več o razmerju med delom in življenjem, temveč o njuni harmoniji.

Harmonija življenja in dela

V zadnjih letih je v poslovnem svetu veliko govora o razmerju med službo, torej delom, ki ga opravljamo in med našim življenjem. Work-life balance. Jaz verjamem, da je razmišljanje o tem že samo po sebi napačno. Če vzamemo to primerjavo kot tehtnico (kar v resnici je) in na eno stran postavimo službo, na drugo pa življenje, to pomeni, da več kot delamo, manj živimo. In obratno – več kot živimo, manj delamo. Zato je v smislu novodobnega vodenja to popoln nesmisel.

Če res najdemo svoj pravi namen in je naše delo del tega namena, potem nam služba ne bo odžirala življenja, pač pa bo to del našega življenje. In obratno. Če živimo svoj pravi namen ne govorimo več o razmerju med delom in življenjem, pač pa o njuni harmoniji. Work-life harmony. In v tem duhu bomo dosti lažje premagovali vse prepreke, ki jih bomo imeli na svoji poslovni poti, hkrati pa bili bolj zadovoljni, zavzeti in srečni ob delu, ki ga opravljamo. Le tako bomo lahko to energijo prenašali tudi na ostale sodelavce – ostale člane našega tima. Kako torej vi razumete svoje delo? Je to nekaj, kar je izven vas in ga morate opravljati, ker to od vas zahteva okolje, ali je to del vas in del našega življenja?

Najti svoj namen

Namen je odgovor na vprašanje, zakaj delamo to, kar delamo. Če želimo biti strastni do dela, kar je eden od predpogojev, da bomo lahko dosegali mnogo višje cilje, je definiranje osebnega namena in povezovanje le-tega z našo organizacijo osnova za naše uspešno delovanje. 

V sodobnem delovnem okolju je pomembno, da najdemo svoj namen. Da najdemo tisti ogenj, ki gori v nas in nam daje energijo za velike premike. Če ta trenutek delamo nekaj, kar ni del našega namena, bomo težko izkoristili svoj polni potencial. In če ne vemo, kaj je naš namen, potem bomo težko vedeli, ali smo ta trenutek na pravi poti, ali ne. Namen je center tega, kar smo.  Oprah Winfrey, recimo, je kot svoj namen postavila: »Biti učiteljica. In biti znana po tem, da navdihujem svoje učence da so lahko več, kot sami mislijo, da so lahko.« Ali pa Richard Branson, ustanovitelj skupine Virgin: »Zabavati se na poti skozi življenje in se učiti skozi lastne napake«. S tako definiranim namenom lahko jasno določimo, kaj delati v življenju, da bomo lahko bolj uspešni in bolj srečni.

Jaz sem več let delal na različnih pozicijah v različnih organizacijah. In iskreno nisem bil preveč srečen s tem, kar počnem. Predvsem pa sem vedel, da je v meni še veliko neizkoriščenega potenciala za nekaj popolnoma drugega. In tako je bilo dokler nisem ozavestil svojega osebnega namena, ki je: povezovati ljudi. Zato sem se pred približno dvajsetimi leti začel ukvarjati s predavanjem in svetovanjem s področja vodenja in timskega dela. Ker pa kot samostojni predavatelj nisem mogel doseči res velikih množic ljudi in narediti velikih premikov, sem ustanovil podjetje - Teambuilding akademijo, ki moj namen mnogo hitreje širi po svetu. In zdaj lahko rečem, da resnično živim svoj namen. To mi daje strast in energijo, da s svojo ekipo na področju timskega dela premikam meje mogočega.

Dani Polajanr predavanje

Iz moje poslovne prakse lahko rečem, da večina vodij še ni našla oz. jasno definirala svojega osebnega namena. Je pa to, kot rečeno, predpogoj za naš poln zagon. Če še niste našli svojega namena, tudi nič hudega. Pomembno je, da ga iščete – to je lahko v resnici tudi življenjski projekt. Za iskanje namena pa nam je lahko v pomoč razmišljanje o naši preteklosti in o tem, kakšnih nalog smo se do zdaj lotevali in kako smo se ob tem počutili. Da poskusimo določiti najboljše in najslabše plati našega dela do zdaj.

Če se osredotočimo na najboljše, nam lahko močno pomaga razmislek o tem, ob kakšnih nalogah, ki smo jih opravljali, smo bili v stanju flow-a. Američani temu pravijo tudi »in the zone«. Flow je madžarsko-ameriški psiholog Csikszentmihalyi definiral kot mentalno stanje, v katerem je oseba med aktivnostjo, ki jo opravlja, popolnoma vpeta vanjo z občutkom polne osredotočenosti in užitka. To je občutek, ko nekaj počnemo in popolnoma odklopimo zunanji svet. Pomislite malo, kdaj ste se počutili tako. Da ste ob aktivnosti izgubili občutek za čas, se res dobro počutili in medtem neverjetno veliko naredili. To je stanje flowa. In ta aktivnost je nekaj, kar je blizu vašemu notranjemu ognju. Vašemu namenu. Pomislite malo, kaj ste počeli, da ste bili v tem stanju. Kje ste bili? S kom ste bili? Zakaj ste to počeli?

Po tem, ko najdemo pozitivne aspekte svojega dela v preteklosti, kje smo bili uspešni in v čem smo res uživali, pa lahko pogledamo tudi drugo plat. Kaj nam je bilo res težko? Kje smo trpeli in bili pod stresom? Kje smo se morali žrtvovati, da smo nekaj naredili? To pa nam lahko da uvid v to, kaj verjetno ni del našega namena. Lahko pa si postavimo tudi vprašanje, kaj so bili dogodki ali ljudje v naši preteklosti, ki so močno vplivali na to, kakšni ljudje smo danes. Pomagajo tudi odgovori na vprašanje, kakšno službo bi imel, če bi lahko delal kar koli? Tudi če trenutno izgleda nemogoče. Kaj bi delali, tudi če zato ne bi dobili plačila? Zakaj? Vse to nam lahko pomaga pri iskanju pravega namena – našega notranjega ognja. 

Namen težko najdemo iz danes na jutri. To je lahko je dolgoročni proces. Pomembno je le, da na iskanju te poti nikoli ne obupamo.
 

Nasveti o ustvarjanju pravih timov

Novosti na področju aktivnosti, timskih del in izobraževanj

Dobro vodenje vodi v timsko delo

Umetnost vojne in vodenje: kaj se lahko vodilni naučijo iz filozofije Sun Tzuja za doseganje optimalnega timskega dela

Management

Mikromanagement ubija korporativno kulturo

Chalkboard - employee engagement factors written on it

(Ne)zavzetost zaposlenih in kako jo izboljšati?

V bazo znanja

Ustvarjamo rešitve za vaš tim

Predani smo k razvijanju inovativnih timskih programov, ki pomagajo k rasti ekipe in podjetja.

 

TBA mesečnik

Vabimo vas, da spremljate naš mesečnik TBA Komunikator, v katerem pišemo o trendih in inovacijah v teambuildingu ter vas obveščamo o dogajanjih v TBA.